Omenalaakso / 08: Kivikehän kirjasto

2024-12-04

Pelikerta 8

Suunta: [wiki:kivikehä|Kivikehä]

Myrskyn merkkejä ilmassa, pohjoistuuli ja vilakkaa. Kylässä ennen lähtöä Jian Karru (n. 40v maanverinen kauppahuoneen kauppias) tulee kyselemään, jos kompanja hoitaa tehtäviä rahasta? Haluaa että sukutalolta rajan takaa haetaan suvun vaakuna. Selvittelee lisää asiasta ja palaa sitten pyytämään uudelleen. Lupasi maksaa matkakulut ja muulin sille matkalle ja seuraavalle, sekä kaikki muut aarteet saa pitää mitä siellä löytää. Sekä mahdollisesti lisää, lupasi harkita. Palaa myöhemmin asiaan.

Matka kivikehälle menee nopeasti ja ilman erityisiä tapaamisia
Kiviluolassa: Amfiteatteri. Sigira ottaa kivinäytteen. Elia scouttaa Ankan (familiar) avulla, ylhäällä amfin ulkopuolella menee kaari jossa ampumagalleria. ampuma-aukot sisäänpäin, kohti amfin keskustaa.

- amfiteatterissa ehkä jokin antimagiahomma, torch kuoli hyvin sopivasti kohdassa kun magiankäyttö mainittu?

Pääovesta kristallityypin käytävään, (pääsee kun kääntää L-nuppia ylös oikeelle):

- Ansakuoppa suoraa oven edessä. ei kristallityyppiä. 50m käytävä, toisessa päässä toinen ovi, sitä ennen toista päätä vastaavasti identtisessä kohdassa ansakuoppa
- Toisessa päässä käytävää oleva ovi koristeltu geometrisillä vaskikuvioilla, normikahva ovessa. Sara havaitsee seinissä jonkinlaista rikkonaista valomagiaa, virtaa amfiin päin. - Miksi täällä pimenee, vaikka valomagia-viivoja????


Sara löysi salaoven härkkimällä kepillä, päätyoven vasemmalla puolella, aukeaa työntämällä, takana kapea käytävä. Kiviportaat ylös taaksepäin, epätasaiset ja liukkaat, ei voi juosta. Ylhäällä normiovi ja sen takana ampumagalleria. Varsijousia ja vasamia. neljä toimivaa varsijousta Ampumagalleriasta ei löydy oikein muuta. Mutta! Nämä on ihmisten jalkajousia, tämä on ihmisten joku systeemi ollut. Galleriasta on TOSI hyvät näkymät alas amfille.


Pohdintaa: onko tämä portaali eri paikkoihin, ja ollut vartiopaikka, VAI onko tämä ollut gladiaattoriviihdytyspaikka, jossa eri paikkojen asukkaat laitettu toisiaan vastaan.

Käytävän päätyovi (Se yllä mainittu Ovi, jossa normikahva), ei ansoja.. Takana iso huone noin 2krs, 50 m pitkä: Kirjahyllyjä, lukupöyitä, ruokailuoöytä. vasemmalla ylhäällä pieni parvi, jossa kolme(?) ovea. alhaalla oikealla 2 ovea. päädyssä edessä shakkiratsun kuva, tehty vaaleasta metallista, silläkin seinällä kaksi ovea, joista toinen johtaa ankan scouttailun perusteella yläparvelle

- huone on vuorattu tummalla erikoisella puuta, vain ratsuseinä on kiveä —Shakkihevosen kuva metallissa
Kattoparruijen seassa Purppurakristallilepakoita (sähköisiä)! Näissä virtaa taikaa itsessään.

Noin puolet kirjoista hapertuu, puolet ei näytä vanhentuneen ollenkaan. Mukaan tarttuu kompanjan tutkimusretkueen päiväkirja vuodelta 153!
Huoneessa on näkymätön maaginen kaappi, maagisia kirjoja, ja seinissä valotaikuuden säikeitä. Takaseinässä on kaiverrus, joka tekee jotain ehkä valotaikuuden säikeille, jos siihen koskisi

TAIKAlipaston nariseva avaaminen triggeröi sähkölepakot, jotka hyökkäävät seikkailijoiden kimppuun. Yksi lepakoista räjähtää savuna ilmaan magic missilestä° SAVUNA ILMAAN!
Yksi ripustautui Eliaan, mutta ei ollutkaan hyvä juttu! Se imee muistoja!

16 kultarahaa ja 27 hopearahaa löytyivät taikalipastosta!


Toinen taikalipaston laatikko jäi vielä katsastamatta. Lipasto näkyy vain taikaa etsivälle katseelle.

Lähdettiin himaan. Ulkona oli epäluonnollisen voimakas myrsky, 50m/s, vei laavun mennessään. Jäätiin kivikehään venaamaan että meni ohi. Jostain syystä ei ole osunut kunnolla kaupunkiin
Mukaan tarttuneista Spellbookeista (x3) löytyvät loitsut:

-cantrip

-disrupt magic

-feather fall

-hold portal

-shield

-sleep

-koputustaika

Jatkossa tutkittavia ovia on lisaa, kaikki kirjaston kuusi ovea. Alhaalta portaat ylos, sinne jai viela kaksi lepakkoa, eivat ole pahoja vastustajia. Kirjoja voisi tutkia lisaa, samoin taikalipaston toisen laatikon.

Omenalaakso

Them Deeper Bones, Omenalaakso -kampanjawiki

Paikka

Pelikerta

Pelaajahahmo

    Sivuhahmo

    Muu

    Luokittelemattomat