2022-04-06
Kreivi, Sigira ja Febe lähtevät kohti Septagonia
Sara on välittänyt kutsun kristallipallon kautta, ja retkikunta suunta vanhan karrun talolle.
emäntä vaikuttaa kiireseltä, mutta on perinteisen kohtelias kiireen keskellä.
Emäntä lähtee hoitamaan asioita. Kreivi toivottaa loput tervetulleeksi.
Kreivi kertoo Septagonista...siellä asuu epäkuolleita ihmisiä, ja aaveita. Siellä kulkee joku, joka raahaa jalkoja. Päätetään ostaa talolta kuitenkin peilejä mukaan.
Sigira ja Febe kertovat vartijasta, jolla on laserkatse, Timon räjähdyksestä ja Fynnin loukkaantumisesta.
Kreivi tietää että Septagonista lähettivät Timon räjäyttämään koko etelän!
KOmpanja suuntaa itää kohti aamuhämärässä, kiva kirpsakka talvipäivä. Mikäs siinä hiihdellessä.
iltapäivällä edestä kuuluu kovaääninen KRAAK!
lintuparvi lähestyy, siinä naakkoja ja harakka. ovat liian pieniä äänen lähteeksi.
nähdään ketun jahtaavan parvea, lentoon lähtee pari varista ja suuri korppi. Kettu pakenee. Iso korppi jää vähän matkan päähän katselemaan meitä.
Näyttää siltä, että linnut nokkivat pöllöihmisiä kuopassa. Ne näyttävät kuolleen jääpuikkoihin, jotka lävistävät ne. Sigira epäilee Haukikäärmettä!
Haukikäärme on haukannut pöllöihmisten rahapussit kyljestä! Aarteet päätyvät sen pesään.
Leiri tehdään kauemmas joesta, ettei mahdollisesti joella saalistava Haukikäärme nappaa, ja leiri piilotetaan lumiluolaan. Febe aloittaa vahtivuoron. Kreivi kuulee jalkojen kopinaa kiveä vastaan, mutta ei katso tarpeelliseksi herättää ketään. Sigira ottaa viimeissen vuoron. Yölllä ei ihmeempiä.
Septagoniin päästään seuraavan päivän illalla.
Häiritsevän hiljaista, ei lintuja tai muita pikkueläimiä.
Pikku ötököiden jälkiä lumella, Haukikäärmeen jalan jälkiä, ei vanhempia kuin oäivän vanhoja.
Haukikäärmeen tiedetään asuvan joen keskellä olevalla pöytävuorisaarella.
Käännytään joelta metsään päin, jossa näkyy karunoloinen betonimöhkäle.
Ruman rakennuksen on rakentanut kulttuuri nimeltä Fieon. Kreivi tietää että samankaltiaisia Jättiläinen ja portti Rouhean takaiset rakennukset.
Rakennuksessa liikkuu jotain meitä kohti, rauhallista sivuttaisliikettä.
Päätetään laittaa lieri pystyyn, ja kutsutaan hahmo myös teelle ja syömään leiritulen ääreen.
Hahmo pysähtyy ja kuuntelee, piiloutuu kyyryssä.
Sigira kutsuu hahmon uudelleen teelle. Hahmo ei tule lähemmäs.
Sama vahtijärjestys.
Febe pitää keskikokoista nuotiota. Valon ulkopuolella liikuu joku hahmo, mutta kuuluu huonosti miten se kävelee.
Feben vahtivuoron aikana kuuluu rapinaa vastakkaisesta suunnasta! Febe herättää heti Sigiran ja Kreivin, ja nousee pystyyn katsomaan kuka siellä kulkee. Hämärässä ei näy ketään. Febe heittää omenanpalan rapinan suuntaan ja Sigira kutsuu kulkjan teelle.
Myöhemmin omenapalan suunnasta kuuluu murinaa, haukkaus ja rouskutusta.
Aamulla leirin ympäriltä löytyy jättimäisiä koiraeläimen jälkiä! Eläimet ovat kierrelleet leiriä, mutta eivät ole vieneet mitään eivät haukkaisseet ketään.
Direwolfs? Ehkäpä Kreivin karhukulttiiin kuuluminen pelotti eläimet pois? Septagonista kuluu kirkonkellon sointi, ja kello on 7 aamulla. Päätetään lähteä sisään.
Kreivin tuttava ovimieshaamu vapautui viime kerralla, joten nyt ei ole ovivahtia eikä ovia ole suljettu, vaan ne ovat jäänett raolleen. Hyvä, päästään sisään.
Tullaan huoneeseen, jonka perällä on tiski ja ruma tuoli. Kreivi lähtee päättäväisesti kohti Vilhemiina haamukenraalin toimistoa.
Sigira löytää oikealle menevän toimiston ja vasemmalle action roomin.
Toimistolta löytyy Vilhelmiina. Kreivi esittäytyy säntillisesti tiedustelu-upseerina, ja kertoo heidän tulleen raportoimaan etelästä. Feben ja Sigiran kehotetaan kertomaaan tietonsa. Sigira esittäytyy viivytelleen tiede-upseeriksi, ja kerto laveasti maanmuodoista yrittäen epätoivoisesti Vilhemiinan painostavan katseen alla hahmottaa pöytään lyötyä karttaa.
Kartta vaikuttaa olevan kiveä, ja himmeästi soihdusta hohtavien kristalleilla valaistun huoneen valossa siitä on vaikea saada selvää.
Sigira löytää Kuolon Kruunun ja kertoo missä ase (Timo) on kohdattu
Ryhmä kertoo Vilhelmiinalle Timon räjähdyksestä, ja Vilhelmiina kuuntelee kivikasvoisena. Hän näyttää muutenkin olevan tehty harmaasta kivestä. Räjähdys oli valkoinen, näkyi kauas, ja aiheutti tietynlaisen seinän kartalle, Kreivi kertoo sijainnista.
Seuraavassa huoneessa on Timo-huone. Kreivi koputtaa oveen, avaa oven, ilmoittautuu Vilhelmiinalle joka onkin tässä huoneessa, ja löytyyTimo!
Vilhelmiina tervehtii, ja Timo rupeaa juttelemaan Sigiran kanssa.
Vilhelmiina selkeästi on hämmästynyt Sigiran ja Timon tuttavuudesta.
Timo ei tiedä milloni hän on.
Kreivi hämää Vilhelmiinan muualle, muka raportoimaan kenraalikunnalle. Sillä aikaa Febe ja Sigira juttelevat Timon kanssa. Timo on hieman sekava, mutta ilmeisesti tämä versio hänestä on jokin peilikuva, osa rakennusta ja Vilhelmiinaa. OIkea Timo on Kuolon Kruunussa. Ei selviä kuka on vanginnut Timon, miksi hän on ase, ja ketä vastaan. Timo on kahleissa, mutta häntä ei auta vapauttaa,s sillä hän on jotenkin osa rakennusta, Vilhemliinaa ja vaikuttaa märältä betonilta. Timo kuitenkin tietää, että hän käy vuositttain etelässä räjähtämässä. Nyt hän odottaa lähtevänsä 11 kk päästä etelään. Timo katoaa juttutuokion päätteeksi kadoten betonina lattiaan. Vilhelmiina vaikuttaa olevan kertomusten perusteella myös tämä rakennus, tai rakennus on soa häntä. Mietitään mikä muu on osa Vilhelmiinaa, ja kuka hän oikeasti on tai oli. Ehkä Vilhelmiina on aaveena jäänyt jumiin silmukkaan, ja hänet pitäisi vapauttaa? Yritetään selvittää kuka Vilhelmiina on.
Kreivi juttelee sillä välin kenraaleille. Kreivi kysyy koska euraavan kerran ase lähetetään etelään, ja voiko hän seurata aseen toimintaa. Häntä suositellaan tekemään se etäältä, ettei kuole. Kreivi vakuuttaa hänellä olevan tehtävään tietoisesti suostuneita vapaaehtoisia.
Kenraalit ovat tähän tyytyväisiä, ja sulautuvat lattiaan. Kreivi yrittää luutata huoneen, Sigira ja Febekään eivät löytäneet erityistä huoneestaan. Kreivin huoneessa olevan kilven hän antaa Feben kantoon. Kilpi on kaunis ja koristeellinen, punainen kultakoristein. Hyödytön kuitenkin taistelussa, pelkkä koriste.
Päätetään siirtyä toimistolta toisen puolen huoneeseen. Siellä on muotoutumassa latttiasta kivisiin patsaisiin valuvasta (nousevasta?) betonista sotilaita monessa kerroksessa, kuin terracottasotilaita. Vilhemiina rakentaaa selkeästi armeijaa itselleen.
Päätetään mennä patsaiden välistä alempaan kerrokseen holvikaaren alta talon oikeasta seinästä eli kohti talon keskustaa. Patsaat ovat ihmisen kokoisia.
Alkeellisia patsaita, ei kasvojen piirteitä valmiina jne. Betoni valuu hitaasti niihin.
Holvikaaren ruusukuvionnin seasta Sigira lukee "täällä lepää Vilhelmiina". Sisäpihan seinistä valuu betonia kohti rakennusta ja patsaita. Seurataan portaita alemmas sisäpihalle oven taa. Siellä on marmoripatsas, joka esittää Vilhelmiinaa! Vilhelmiinan takana on marmorista tehty valtava lohikäärme, aivan erilainen kuin aiemmin nähdyt mureena- ja haukikäärmeet: lihaksikas perinteinen lohikäärme.
Vilhelmiinan patsaasta näyttää puuttuvan asioita, mm. kilpi, miekka ja kypärä.
Febe asentaa patsaasen koristeellisen kilven, ja se loksahtaa paikoilleen.
Päätetään hakea kenraalien huoneesta puuttuvat kypärä ja miekka. Kipin kapin huoneeseen, ja sillä välin patsashuoneen patsaat näyttävät valmistuvan.
kenraaleja tervehditään, ase ja kypärä napataan ja juostaan takaisin.
Jokin seuraa! Kiireessä osa tavaroista tippuu terracottapatsashuoneeseen, kypärä ja miekka laitetaan patsaaseen. klik ja patsas ottaa vastaan esineet.
Kilvestä tuleva energia avaa lohikäärmeen vatsasta oven, ja joukko ryntää sinne kierreportaita alas.
3 kierrosta syvälle, löytyy pieni tila. Tila on jotenkin maagisesti valaistu, siellä kivinen arkku samaa marmoria kuin lohikäärmepatsas sisäpihalla. PIntaan kaiverrettu ylväällä sotilaskuvalla Vilhelmiina, ja seinille kirjoitetuissa teksteissä kuvataan Vilhelmiinaa sankarina ennemmin kuin sotilaana. Kirjoitus on pitkä, mutta Sigira saa sen selvitettyä.
Kreivi koskettaa sarkofagia, ja Vilhelmiinan haamu ilmestyy. Jutellaan: Vilhelmiina on ollut ritari ja toivoo työlleen jatkajaa. Hänen tehtävänsä oli estää pohjoisen ja etelän sota, lähinnä ettei etelä tuhoa pohjoista. Hänen piti myös tappaa hirviöitä, lohikäärmeitä.
Kreivi esittää Vilhelmiinan onnistuneen työssään, ja kertoo hänen onnistuneen sodan estämisessä. Etelä ei tuhoutunut, mutta etelän ja pohjoisen välille syntyi raja, jota ylläpidetään sopimuksella, ja joka on estänyt pohjoisen tuhon. Esittelee Feben urheana ja oikeamielisenä tyyppinä työn jatkajaksi, ja Vilhelmiina tarjoaa ritariutta. Febe hyväksyy pitkin hampain "Sehän olisi kunnia!", ja Vilhelmiina katoaa. ilmeisesti Febestä tuli näin ritari, jonka taakkana on nyt tappaa lohikäärmeitä.
Portaikosta kuuluu yhtäkkiä kova huuto: MITÄ TE OLETTE TEHNEET!?
Päätetään palata portaita ylös, koska muuallekaan ei pääse. Sisäpihalta löytyy hurjistunut sotilas-Vilhelmiina, joka on ruvennut rapistumaan kuin hiekkalinna. Vilhelmiinan käteen on ilmestynyt sama miekka kuin patsaalla, sama kilpi ja kypärä. Vilhelmiina aikoo selkeästi hyökätä! Febe kertoo että he ovat samalla puolella, ottaa peitsen kauniiseen käteen ja valmistautuu puolustautumaan. Sillä aikaa Kreivi rupeaa tuppamaan hautahuoneesta löytämäänsä tupakkaa piippuun. Sigira toistaa seinässä näkemiään kirjoituksia sankari-Vilhelmiinasta.Vilhelmiina hyökkää Feben kimppuun, mutta Febe saa lyötyä peitsellä miekan maahan ottaen kuitenkin selkeä tärähdyksen käsivarteen. Kreivi tarjoaa Vilhelmiinalle tupakkaa ja False Friendshipiä, josta Vilhelmiina hämääntyy ja tarttuu tarjoukseen. Hän valtuuttaa Kreivin menemään etelään ja saattamaan Vilhelmiinan tehtävän loppuun, tuomaan aseen tälle puolelle. Kreivi lupaa että ryhmä ottaa tehtävän harteilleen ja vannoo Vilhelmiinan vapautuneen taakasta. Vilhelmiina rapistuu hiekkana maahan, ja ympäröivä linnakin on muuttunut hiekkadyyniksi. Hiekkaa valuu sisäpihakuoppaan valtavan patsaan melkein haudaten. Kolmikko lähtee tyytyväisenä kohti kotia. Päätetään kuitenkin tarkastaa Timon tilanne lähitulevaisuudessa, lähettää omenalaaksolaisia sihtaamaan hiekkaa ja etenkin etsimään sinne jääneitä ja sieltä löytyviä tavaroita. Huomionarvoista on, että hiekan seassa saattaa olla yhä vääjäämättä etenevä rautavartija laserkatseineen. Ei tiedetä miten se käyttäytyy jatkossa; valitseeko uuden vartioitavan kohteen, jääkö samalle paikalle pyörimään ympyrää, vai lähteekö maailmalle harhailemaan vartiointikohteen puuttuessa. Koska ritari-Feben täytyy käydä tappamassa hirviöitä, päätetään uutta peistä testata lähitulevaisuudessa mureenakäärmeeseen ja hakea sen aarre samalla parempaan talteen.