2024-12-04
Pelikerta 6
Kesän Iltakuun 24.
- Säät ovat olleet hyvin kuumat, n 30 astetta. Tarkennus: joka kuukauden 15. päivä on Pyhähkö päivä, Päiväkuun 15 on todellinen pyhä päivä (4 krt vuodessa)
- kompanjalla on suunnitelmana lähteä kohti Jättiläistä ja kulkee farmialueella. Dana [NPC, lammaspaimen, savumaiset hiukset] juoksee kauhuissaan, kertoen lampaita vieneestä hirviöstä. Fynn pysäyttää Danan ja pyytää tätä kertomaan lisätietoja. Dana kertoo kohdaneensa lohikäärmeen, 20 m, luikerteleva, lampaita nappaava. nähty Kolmen Puun luona
- Saran johdattamana Kompanja suuntaa kohti Kolmea Puuta. Kamanin Talon suunnalta 3 liittolaista liittyy mukaan: 1 paimen, 2 renkiä
Elka: Paimen, Fynnin tuttu, talikko
Karla: Kamanin talon renki, juomakavereita kaikille, vasara
Pelle: Kamanin talon renki, juomakavereita kaikille, kirves
- Kolmeen Puuhun noin tunnin matka. heinikkoa, jotain liikkuu sen seassa. Takaa kantautuu lähestyvän hevosen ääntä, Kompanja maastoutuu heinikkoon, Piispa Kjell ja Dana saman hevosen päällä, Piispa on ihan vakavissaan pahuuden olennon kukistamisen kannalta
- olento heinikossa ärjyy ylimaallisen lujaa. Gi on hieman vastahakoinen, Sara toimintavalmis, Fynn pohtii mistä se on tullut ja onko niitä enemmänkin. Sara loihtii enlarge-loitsua, aikomuksenaan kohdistaa se Fynniin. Fynn kasvaa kaksinkertaiseksi, suoranaiseksi jättiläiseksi. Sara kehoittaa Fynniä iskemään.
- Lohikäärmeen todellinen koko on 15 m. Vain. Se on siivetön. Siivet tai ei, lohikäärme hönkii kylmää. Puhalluksesta selviävät vain Sara ja Fynn. Sara saa pelastetua Gi:n hengen, Piispa Kjellin ja muiden kohdalla on liian myöhäistä. Fynn saa ajettua pieksämänsä lohikäärmeen pakosalle. Fynn kantaa Gin ja Piispa Kjellin Omenalaaksoon
- Omenalaaksolaiset ottavat kannetut vastaan. Sara jää vahtimaan ruumiita. Danan koira palaa taistelun jälkeen, Sara lohduttaa koiroa. Kyläläiset saapuvat kärryjen kanssa ja Fynn heidän mukanaan. Edesmenneet viedään kaupunkiin. Kirkollisväki ja Kamanin talon väli ja paimenet kyselevät tilanteesta ja kaatuneista. Kompanjaa ei syytetä, vaan kiitellään, Kompanja toimillaan onnistuu pelastamaan kaupunkia tuholta, vaikka hinta oli todella kova. Kompanja adoptoi Danan paimenkoiran
Falk: Paimenkoira. Kompanjan eläinjäsen
- Gillä jälleen uusi arpi
- Kyläläisten kiitollisuudesta johtuen seuraavasta Downtimesta ei tarvitse maksaa Living Expensejä, lisäksi 1d10 SP per jäsen
- Downtimen aikana Fynn antaa paimenille hälytystorven käyttökoulutusta
- Sara taasen pyrkii välittämään kyläläisille puolustustaktiikoita
- Kesä kääntyy syksyyn
- lämpötilat laskevat 20 asteen tienoille
- Sateita ei juurikaan tule, mutta syksyn alkupäivinä on raju syysmyrsky, mikä tekee parille talolle tuhojaan
- Gi kirjoittaa tiivistelmän aiheesta "Lohikäärme ja miten toimia kohdattaessa sellainen". Se auttaa myös kohtaamisen aiheuttaman henkisen pahoinvoinnin vähentämisessä.
- Tiivistelmästä annetaan kaksi kopiota, 1 Omenalaaksolle, 1 Company Vaultiin
Syksyn Aamukuun 11.
- Kompanja lähtee matkaan. Yöllä ollut viileää, noin 10 astetta. 1. toiminto: Push, liike itään ja liike koiliseen. Puolilta päivin Kompanja saavuttaa rajapyykin. Rajasumpit juodaan perinteisesti vaihtelevissa tunnelmissa. 2. toiminto: Liike koiliseen. Sara löytää koivuista tuohta. 3. toiminto: Lepo Laavulla
Syksyn Aamukuun 12.
- Taivas täynnä hentoa pilveä, tylsän harmaa. 1. toiminto: Push, liike koiliseen ja liike itään (pääsy vasta heksan reunalle). Kompanja ylittää sillan. 2. toiminto: Liike itään. Sara havaitsee jonkin rakennelman kaakossa. 3. toiminto: Yöpyminen. Harmaus muuttuu tihkusateeksi, mikä kestää läpi yön
Syksyn Aamukuun 13.
- Sää usvainen ja sumuinen. 1. toiminto: Mitään ei tehdä. Usva voimistuu päivän mittaan ja iltapäivällä muuntuu hernerokkasumuksi. Kompanja köyttäytyy toisiinsa. Sara loihtii feast-loitsun, mutta se ei toteudu. 2. toiminto: Sara loihtii feast-loitsulla maittavaa, täyttävää henkistä ravintoa kaikille. 3. toiminto: Lepo
Syksyn Aamukuun 14.
- Aamu nousee kirkkaana. Aamuauringossa kaakossa kiiltää jotain. 1. toiminto: Push, liike kaakkoon ja perille. Kompanja saapuu puoleen päivään mennessä perille
[poikkeuksellisesti pelikerta päätettiin kesken matkanteon, mitä jatketaan seuraavalla pelikerralla]