Omenalaakso / 04: Vanha torni & Juhannusruusu

2022-06-21

Kesän Päiväkuun 14. - 15. (Juhannus)


- Kompanja viettää juhlannusta Kamanin talossa

Shirikas Kaman, Kamanin talon emäntä. Odotukset kompanjaa kohtaa oletettavasti puhtaan sosiaaliset

- Piispa Kjell on läsnä kirkon rituaalien myötä. Gi lukee pyynnöstä rukouksen Tien Nastalle (Auringon “Matkojen ja saattueiden” pyhimys).
- Gi juo itselleen pääkivun. Fynn kertoilee luonnonjuskonnosta poliittisesti korrektisti, Sara tutkii taloa ja nauttii juhlasta.

- Fynn näkee risu äiän..

- Sara saa kuulla ryijyvarkaista, jotka suuntasivat Vanhan Tornin suuntaan.


Kesän Päiväkuun 18.

- Suuntana Vanha Torni. 1. toiminto: Liike itään. Push: 2. liike itään. Sää kaunis. pilvistyy hieman iltapäivään mennessä. 2. toiminto: Liike itään. Illansuu: Sopivaa ruoaksikelpaavaa ei maastosta löydy


Kesän Päiväkuun 19.

- Myrskyrintama lähestyy, saavuttaa puoleenpäivään mennessä

1. toiminto: Liike kaakkoon. Push: Liike itään. Myrsky saavuttaa kompanjan, lämpötila laskee 7 astetta. Sateen jyrinä ja melkoinen ukkonen ympäröi kompanjaa. 2. toiminto: Aluksi tauko ja sateen pitämistä laavun alla. Sitten itään. Rajanylityssumpit juodaan oletetun rajanylityksen kohdalla, koska tarkka raja ei ole tiedossa. Leirityminen

Kesän Päiväkuun 20.

- Sää: taivas pilvien peitossa 1. toiminto: Joenmyötäisesti itään. Marssijärjestys: Fynn, Sara, Gi

- Gi kuulee tuulessa kuiskauksia, vanhan miehen tuttu ääni: "Varastitte minulta". Gi torjuu puheet.. Mutta, Risu äiä on läsnä ja yrittää hyökätä

- Kiivakkaan taistelun jälkeen Risu äiä saadaan kaadettua tulella

- Kompanja olettaa, että Risu äiä tullaan kohtaamaan uudelleenkin. Se sanoo, että kompanja olisi varastanut siltä jotain ja ettei sitä voisi tuhota samalla tavalla toistamiseen

- Matkaa jatketaan kohti Vanhaa Tornia Push: Liike itään, Vanhalle tornille

Vanha Torni

- Alun perin ollut 4-5 -kerroksinen. kallistunut. tornin ympärillä, kaikilla pinnoilla kasvaa tummanpunaista ruusua, nyt todella kirkkaassa kukassa (vrt. Juhannusruusu punaisilla kukilla). Oletettavasti mehiläisten täyttämää. ikkunat pareittain, kohti väli-ilmansuuntia. maastossa ei ole tuoreita kärryjen, tai ihmisten jälkiä, mutta on mahdollista, että ne ovat vain peittyneet myrskyissä

- Vanhalle Tornille johtava silta on ruusupensaiden peitossa, pl. kapea avonainen käytävä. Marssijärjestys: Gi kulkee ensin. Ruusupensaista muodostuu tunneli, näkymä edetessä varjostuu pensaista johtuen. Gi huomaa, että monista ruusupensaista on katkennut oksia, taipuneita, eli tästä on kuljettu. Gi näkee valoa sillan päättymisen kohdalla, laskeutuu ryömimään aukkoa kohti hitaasti

Tornin sisätila:

- halkaisijaltaan 50m tila. ei valonlähteitä. ikkunoita, joista pursuaa ruusupensaita, osa ikkunoista maantason alla. vähän matkan päässä edempänä on raato, joka vaikuttaa olleen kuolleeena jo kauan. tuoksumaailma: ruusu, kylmä kivi. lattiapinta on multalattiaa, vaikka pitäisi olla kiveä. multa on epäilyttävän elinvoimaista. ruusuja ei kuitenkaan ole sisäpinnoilla. Sara ja Fynn lähtevät perään. Viimeisenä tuleva Fynn havaitsee, että jokin iso lentävä varjo peittää käyttävää hetkellisesti

- Sara tutkii ruumista. Ruumiilla on vierellään miekka, kädessään kilpi ja on kaatunut taistelussa, 1 sp. Oletettu kuolinsyy: isot viillot kaulan ja rinnan alueella

Vanhan Tornin 1. huonetila

- harmaasta kivestä tehty linnakehuone. 4 pilaria pitää tilaa pystyssä. kulma jyrkkä. seinät ja katto isoa, paikallista kiveä. raadolla on 1 sp jaettavaksi myöhemmin, kevyt kilpi Gi:lle. toinen raato näkyy kaakkoispilaria vasten makaamassa. Gi tutkii 1. raatoa. Tältä puuttu vasemman käden nimetön sormi. Tämä merkki kertoo pettämisestä rosvopiireissä ja siitä kärsitystä rangaistusta. Todennäköisesti ruumis on ollut tekemisissä isompienkin rikollispiirien kanssa. Sara havaitsee, että maaperä on eriskummallisen pehmeää ja laadultaan hyvää. 2. raadolla on pitkä keihäs, mitä se pitelee iskettynä maahan ja osoitettuna ylöspäin, raadolla on 12 sp jaettavaksi myöhemmin

- Sara alkaa kaivamaan multaa, mitä riittää ainakin noin metrin syyvyyteen asti. Fynn tutkii toista oviaukkoa, korkeudeltaan tuloaukko 4,5 metriä ja vastapuoli 50 cm korkea. Tila on tulopuolella 6 metrin korkea ja toiselta puolen hyvin matala, n. 1,5 metriä korkea. Sara havaitsee mekanismin lounaisessa pylväässä, pohjois- ja eteläpuolelta. Sara ja Fynn vääntelevät mekanismeja, soihtuvipuja, Gin pitäessä vahtia. Tämän tuloksena kuuluu pieni kliksahdusääni, kun mekanismi on laukaistu.

- Pylväässä avautuu ovi, missä tikapuut seinää pitkin "ylöspäin", takakenossa kuljettavaksi. Sara lähtee kiipeämään ensimmäisenä. Ylhäältä näkyy valoa. Sara loitsii MAGIC MISSILE -loitsun

- Noustessaan ylös kuulee särkyvän lasin äänen, minkä jälkeen on hiljaista. Myös pimeää.. Sara pääsee keskustelemaan pään sisäisesti. Keskustelija on paikalla kukkien takia. Sara näkee pienen väreilyn magiaa edessään. Fynn lähtee nousemaan tikkaita pitkin. Maaginen väreily on muodoltaan pallomainen. Keskustelu on luonteeltaan korkeatasoista ja filosofista. Läpinäkyvä pallo on taikuutta, mikä sykkii pieniä piikkejä pallon pinnasta. Pallon sisällä on sylin kokoinen, kirkkaan turkoosinvärinen toukka. Koska sen olemus ei haittaa Saraa, tämän vastauksen saatuaan se katoaa

2. taso

- pieni huone. ovi. kaappi. Sara tutkii kaapin, mikä on lukittu ja minkä hän avaa sorkkaraudalla.

Asekaappi:

- Jousen jäänteet, korjauskelvoton. Vanhat nuolet, korjauskelvoton. Heittoveitsivyö, mikä vaatii öljyämistä ja 6 veitsen setti -> Sara. Ketjupaita -> Fynnille. Sara tutkii kaappia, koputtelee sitä, mikä hajoaa tutkimuksen aikana

Ovi:

- yllättävän hyvässä kunnossa oleva tammiovi. Kompanja keskustelee oven avaamisesta tovin. Fynn vetää oven auki. Auringonvaloa tulvii sisään

Keskushuone

Portaat ylöspäin. jotain liikkuu siellä. Saralle on nousemassa symmetriataipuvaisuus. Liike tilassa yllättäen loppuu. Fynn tähyilee ovenraosta

- Ruusut jätetään koskematta, koska, kuten Fynn tietää: "jos ei koske kukkiin, ei päädy kompostiksi"

- Kompanja palaa Omenalaaksoon

- Paluu onnistuu

Omenalaakso

Them Deeper Bones, Omenalaakso -kampanjawiki

Paikka

Pelikerta

Pelaajahahmo

    Sivuhahmo

    Muu

    Luokittelemattomat