Haukka ja meri / Aseet

2024-11-26

(ja asetoiminnot)

BG3:sta kopioidut ja #Löllö konvertoidut asesäännöt

Asetaulukko

Täydentäen SRD:n listausta
https://github.com/Myrrys/LnL-SRD/blob/main/Varusteet/Aseet.md

Yksinkertaiset lähitaisteluaseet

Ase Hinta V Paino Ominaisuudet Toiminnot
Nuija 1 hr 1n4 mv 1 kg K Heijari
Tikari 2 kr 1n4 pv 1 kg T, K, heitettävä (8/24) Kunnon pisto
Suurnuija 2 hr 1n8 mv 5 kg KKA Heijari, Hakkaa päälle
Kirves 5 kr 1n6 vv 1 kg K, heitettävä (8/24) Repivä viilto
Heittokeihäs 5 hr 1n6 pv 1 kg Heitettävä (12/48) Kunnon pisto
Vasara 2 kr 1n4 mv 1 kg K, heitettävä (8/24) Heijari
Rautanuija 5 kr 1n6 mv 1 kg - Heijari
Sauva 2 hr 1n6 mv 1 kg YKA/KKA(1n8) Kamppaus
Sirppi 1 kr 1n4 vv 1 kg K Repivä viilto
Keihäs 1 kr 1n6 pv 1 kg Heitettävä (8/24), YKA/KKA (1n8) Rynnäkkö

Yksinkertaiset kantama-aseet

Ase Hinta Vahinko Paino Ominaisuudet Toiminnot
Kevyt varsijousi 25 kr 1n8 pv 2 kg Ammukset (32/128), ladattava, KKA Kunnon osuma
Tikka 5 kup 1n4 pv 0,1 kg Tarkkuus heitettävä (kantama 8/24)
Lyhytjousi 25 kr 1n6 pv 1 kg Ammukset (32/128), kahden käden ase Rampauttava osuma
Linko 1 hr 1n4 mv - Ammukset (kantama 12/48)

Selitteet

Lyhenne Selite
mv Murskausvahinkoa
pv Pistovahinkoa
vv Viiltovahinkoa
- -
Ammuset (x/y) x kantama lähelle, y kantama kauas
Heitettävä (x/y) x kantama lähelle, y kantama kauas
- -
KKA Kahden käden ase
Y/KKA (x) Yhden tai kahden käden ase, x kahden käden aseen vahinko)

Asetoiminnot

Asetoimintoja voi käyttää, jos ase on asekädessä ja hahmo osaa käyttää kyseistä asetta (Pätevyys/Proficiency)

Hakkaa päälle (Tenacity)

Kun hyökkäys ei osu, teet silti vahinkoa VOI -bonuksen verran.

  • Reaktio
  • Kohde saa VOI -bonuksesi verran (minimissään 1) pistettä vahinkoa (aseen vahinkotyypin mukaan)

Heijari (Concussive smash)

Lyöt vastustajaa täysillä päähän, yrittäen tainnuttaa hänet.

  • Toiminto
  • Hyökkäysheitto, Aseen normaali vahinko
  • Kohde saa olotilan pöllämystynyt 2 vuoron ajaksi, jos epäonnistuu KES -pelastusheitossa.
  • Lataus: 1 / Lyhyt lepo

Kamppaus

  • Toiminto
  • Kohde saa olotilan Maissa, jos epäonnistuu KET -pelastusheitossa
  • Lataus: 1/Lyhyt lepo

Kunnon pisto (Piercing Strike)

Pistät vastustajaa yrittäen aiheuttaa avohaavan

  • Toiminto
  • Hyökkäysheitto, Aseen normaali vahinko
  • Kohde saa olotilan Avohaava 2 vuoron ajaksi, jos epäonnistuu KES -pelastusheitossa.
  • Lataus: 1 / Lyhyt lepo

Kunnon osuma (Piercing Shot)

Ammut vastustajaa yrittäen aiheuttaa avohaavan

  • Toiminto
  • Hyökkäysheitto, 1d8 + KET, pistovahinkoa
  • Kohde saa olotilan Avohaava 2 vuoron ajaksi, jos epäonnistuu KES -pelastusheitossa.
  • Lataus: 1 / Lyhyt lepo

Rampauttava osuma (Hamsring shot)

Ammut kohdetta reiteen, yrittäen rampauttaa kohteen.

  • *Toiminto, hyökkäysheitto
  • Vahinko: kuten aseella tavallisesti
  • Lataus: 1/lyhyt lepo.

Repivä viilto (Lacerate)

  • Toiminto
  • Hyökkäysheitto, Aseen normaali vahinko
  • Kohde saa olotilan Verenvuoto 2 vuoron ajaksi, jos epäonnistuu KES -pelastusheitossa.
  • Lataus: 1 / Lyhyt lepo

Rynnäkkö

Rynnit päistikkaa päin vastustajaa, tavoitteena saattaa hänen pois tasapainosta.

  • Toiminto
  • Hyökkäysheitto, vahinko 1n4 + VOI, pistovahinko
  • Kantama 9m
  • Kohde saa olotilan Huojuva 2 vuoron ajaksi, jos epäonnistuu KET -pelastusheitossa.
  • Lataus: 1 / Lyhyt lepo

Olotilat

Näitä olotiloja ei löydy Löllöstä?

Avohaava (Gaping Wounds)

  • Onnistuneet hyökkäykset kohteeseen aiheuttavat 2 ylimääräistä pistettä vahinkoa (alkup. tyyppiä)
  • Poistuu aina, kun hahmoa parannetaan jollakin tavoin

Huojuva (Off Balance)

  • Haitta VOI ja KET heitoissa
  • Muilla on Etu hyökätessä kohdetta vastaan
  • Poistuu kun kohde saa vahinkoa, tai häntä jeesataan.

Pöllämystynyt (Dazed)

  • Haitta Viisaus -heittoihin
  • Ei voi käyttää reaktioita
  • Menettää KET -bonuksen panssariin

Rampa (Hamstrung)

  • Liikkumanopeus puolitettu (pyöristetään normaalisti)
  • Kesto 2 vuoroa
  • Poistuu jos hahmoa parannetaan.

Verenvuoto (Bleeding)

  • Kohde saa vuoronsa aluksi 2 pistettä viiltovahinkoa (ei koske epäkuolleita, konstrukteja)
  • Poistuu aina, kun hahmoa parannetaan jollakin tavoin