Haukka ja meri / Alkuperäishahmot

2024-12-11

Alkuperäishahmot

Pelin hahmot luodaan valmiiden alkuperien päälle. Jokaisella alkuperällä oma yhteytensä seikkailuissa vastaantuleviin tapahtumiin, ja jonkin verran historiaa. Pelaajat voivat kuitenkin tehdä hahmosta mieleisensä, ja pelaaja itse päättää, miten hahmo suhtautuu pelin aikana esiintuleviin käänteisiin.

Hahmot aloittavat L&L tasolta 2 kahdella Eevenkoto -luonnoksen hahmoluokalla. Näitä luokkia ei voi vaihtaa. Alkuperäishahmon ominaisuuspisteet saa halutessaan vaihtaa L&L:n sääntöjen mukaan luoduiksi. Muut osat (taidot, jne) pelaaja päättää itse. Hahmon edistyessä voi valita kumpaan hahmoluokkaan ottaa tasoja, mutta hahmoluokan 3:lla tasolla valittava alaluokka noudattaa alkuperässä annettua.

Huomaathan että kampanja vie hahmot tasolta 2 tasolle 7. Täten hahmo on finaalissa hahmoluokkien tasoilla 1/6, 2/5 tai 3/4.

Alkuperät on kirjoitettu siten, että jos tästä tulee seikkailu - pelaajat voivat valita joko alkuperäishahmojen pelaamisen, tai näiden olevan NPC:tä.

Tässä, pelaamme alkuperäishahmoja, koska syyt.

J. Haukka (J. Hawk), nuori lupaus

Varas (Kissavaras) / Loihtija (Jumalverinen)
Rogue / Sorcerer

Hiidenlinnan kylästä kotoisin oleva J. Haukka on nuori ja innokas seikkailija, joka janoaa mainetta ja kunniaa. Hän on taitava miekan käyttäjä ja nopea oppimaan uusia taitoja. Haukan suonissa virtaa outo ja arvaamaton voima, josta hän ei ole kertonut kenellekään: jumalten veri. Haukka ei ole kertonut voimasta kenellekään, sillä sotien jälkeen Jumaliin ja kaikkeen niistä juontuvaan suhtaudutaan epäilevästi. Tämä salaperäinen voima kiehtoo ja pelottaa häntä, mutta samalla se on avain hänen unelmiensa saavuttamiseen. Haukka on uskollinen ystävä ja rohkea taistelija, joka on valmis uhmaamaan kohtaloaan seikkailun ja tiedonjanossa.  

Haukka löysi äitinsä majatalon ulakolle pelosta menehtyneen merimiehen arkusta kartan, joka johdattaa retkikunnan merille aarteenetsintään. Matkallaan hän toivoo oppivansa hallitsemaan taikuuttaan ja löytävänsä oman paikkansa maailmassa, ehkä jopa sankarina, jonka nimi muistetaan sukupolvien ajan.

Haukka luottaa ystäväänsä tohtori Emeryyn, ja arvostaa Markiisia.

Lucky Hopia (Lucky Silver), kokki

Bardi (Virtuoosi) / Samooja (Merten rakki)
Bard / Ranger

Lucky Hopia on karismaattinen merimies ja kokki, jonka tarinat seikkailuista ja meritaistelusta ovat kiertäneet pitkin Helmimeren satamia. Hän on legendaarinen merenkävijä, joka on eläköitynyt rauhallisiin keittiöpuuhiin, mutta menneisyys ei jätä häntä rauhaan. Hopia on entinen kapinallinen ja jumalten sodan veteraani, joka on nähnyt ja kokenut enemmän kuin useimmat ihmiset osaavat edes kuvitella. Virtuoosin taidot ja Merten rakin vaistot tekevät hänestä arvaamattoman vastustajan, olipa aseena sitten sana tai pistooli.  

Hopia on järjestänyt itsensä ja muun miehistön laivalle Markiisin työtarjouksen perusteella. Hänellä on muiden tietämättä oma lehmä ojassa tällä matkalla: Hän etsii lunastusta menneisyyden teoilleen. Vain aika näyttää, millaisen roolin Hopia lopulta ottaa tässä seikkailussa.  

Tohtori Emery, luonnontieteilijä

Noita (Noitapiiri) / Varas (Shakkimestari)
Warlock / Rogue

Tohtori Emery on paljon muutakin kuin vain lääkäri. Hän on karismaattinen ja ovela juonittelija, joka taitaa ihmisten manipuloinnin jalon taidon. Emery on solminut salaisen liiton muinaisen noitapiiirin kanssa, ja hyödyntää heidän oppejaan niin parantamiseen kuin omiin ja liittolaistensa salaperäisiin suunnitelmiin.

Emery asuu ja työskentelee Eevenkodossa, ja hänellä on maalaistalo Hiidenlinnassa, jossa hän viettää aikaansa Markiisin neuvonantajana ja apurina. Hän on erityisen kiinnostunut nuoresta J. Haukasta, jonka potentiaalin hän on tunnistanut. Hän toivoo voivansa ohjata Haukkaa löytämään oman paikkansa maailmassa.

Emeryllä on pitkä historia Markiisin ja Haukan kanssa, ja nuoruudessaan hän oli ihastunut toiseen Haukan vanhemmista. Emery on henkilökohtaisesti suositellut Averyn palkkaamista kapteeniksi selvitettyään tämän taustat, ja suhtautuu yllättäen seurueeseen ilmestyneeseen Hopiaan epäluuloisesti.

Kapteeni Avery, kapteeni

Hurjapää (Rikkuri) / Samooja (Meren hurtta)
Barbarian / Ranger

Kapteeni Avery on Särkyneiden saarten kasvatti, jonka menneisyyttä varjostaa sama katastrofi, joka koetteli Harmajaa. Saarten pirstoutuminen vei Averyn puolison, lapsen ja kodin, jättäen jäljelle vain palavan kaipuun. Meri on Averyn uusi koti, ja sen raivon ymmärtäminen heidän kutsumuksensa. Rikkurin palo ja Meren hurtan vaistot yhdistyvät hänessä pelottomaksi voimaksi, joka on tehnyt Averystä nimekkään sankarin.

Markiisi on palkannut Averyn kapteenikseen, sillä Avery tuntee Eevenkodon ja Seitsemisen välisen merialueen kuin omat taskunsa. Hän on uskollinen ja rohkea johtaja, joka uskoo löytävänsä uuden elämän mereltä.

Markiisi, rahamies

Taistelija (Taktikko) / Loihtija (Lohikäärmeenverinen)
Fighter / Sorcerer

Hiidenlinnan entinen Markiisi on joutunut kokemaan kovia aikoja. Eetteritalouden nousu ja kaivosten ehtyminen ovat syösseet hänen sukunsa taloudellisiin vaikeuksiin. Hän on päättänyt palauttaa suvun entisen loiston ja vallan, ja on valmis taistelemaan sen puolesta niin teräksen kuin taikuuden voimalla. Taktikon oveluus ja lohikäärmeen perintö yhdistyvät hänessä hurjaksi ja arvaamattomaksi voimaksi taistelukentällä. Hän on karismaattinen johtaja, joka osaa innostaa ja motivoida muita, mutta ylpeys ja kunnianhimo saattavat johtaa hänet vaikeuksiin. Markiisin unelmana on nostaa Hiidenlinna takaisin Grudurkrangan mahtavimmaksi kyläksi ja varmistaa sukunsa tulevaisuus sukupolvien ajan.

Markiisi omistaa laivan, ja on palkannut Averyn, ja Luckyn miehistöineen. Hän on Emeryn lapsuudenystävä ja ajoittainen työnantaja.

Haukka ja meri

Haukka ja meri

L&L Peli innoittajanaan joukko seikkailukirjoja ja elokuvia.

Hahmot

Asetelma

Säännöt

Loki

Luokittelemattomat


Muutokset

Haukka ja meri
2025-01-07

Taktikko (Taistelija)
2024-12-17

Noitapiiri (Noita)
2024-12-16

Merirakki (Samooja)
2024-12-12

Hopia
2024-12-11

Virtuoosi (Bardi)
2024-12-11

Tuliaseet
2024-12-11