[D&D 5E] Punaisen auringon alla / Pelikerta 01
2023-04-06
19.1.2023, hahmoista mukana Alvon, Kultasilmä, Uuf, Vastus ja Väkivasara
Edellisellä nollapelikerralla paitsi keskusteltiin kampanjasta tehtiin myös hahmot. Tällainen joukko karavaanille syntyi (aakkosjärjestyksessä):
- Alvon: entinen gladiaattori, joka halusi vaihtaa alaa ja karavaanivartijan työ tuntui sopivalta
- Kultasilmä: karavaanin mukaan lyöttäytynyt soittoniekka, joka tekee bardien tapaan kuutamokeikkaa salamurhaajana
- Uuf: Tyrin edesmenneen noitakuninkaan riivattu, joka lähti karavaanin mukaan välttyäkseen kapinallisten kostotoimilta
- Vastus: hornaverinen shamaani, joka haluaa luoda hyvää kuvaa hornaverisistä ja haluaa siksi kierrellä karavaanin mukana tekemässä hyvää
- Zaiman Väkivasara: munkkiyhteisönsä menetettyään karavaanin mukaan lyöttäytyminen tuntui sopivalta keinolta jättää menneet taakse
Kampanja alkoi Tyrin kaupunkivaltiosta. Ianton kauppahuoneen organisaattori Aishah lähetti tiimin läheiseen Kledin kaivoskylään selvittämään, miksi sieltä ei ole hetkeen tullut obsidiaanikuljetusta.
Matkalla heitettiin yksi suunnistusheitto ja kun se meni pieleen, etummainen kuormalisko asteli juoksuhiekkaan. Eläintä yritettiin estää suistumasta kokonaan juoksuhiekkaan, mutta kun erinäiset taitoheitot eivät onnistuneet, niin sinnehän se päätyi. Onneksi kuorma ehdittiin purkaa sen selästä, joten lisko ei välittömästi uponnut juoksuhiekan syvyyksiin. Pienen tuumimisen jälkeen se saatiin sieltä kuiville kiskolla (onnistunut voimailuheitto).
Seurue saapui Klediin ja ryhtyi selvittelemään kadonneiden karavaanien taustoja. Kävi ilmi, että karavaanit ovat lähteneet matkaan kohti Tyriä, mutta sen koommin niistä ei ole kuulunut mitään. Hopealähteelle suunnanneet karavaanit olivat pääseet perille, eli kaikki reitit Klediin eivät olleet ummessa. Kadonneiden karavaaniajajien perheet olivat murheissaan, joten ilmeisesti kyse oli pikemminkin jonkinlaisesta hyökkäyksestä kuin välistävedosta tai huijauksesta. Oivallus-heittojen perusteella pelaajat uskoivat saaneensa tilanteesta oikean kuvan. Pelinjohtajan pyytämät havaintoheitot eivät kuitenkaan onnistuneet, joten ilmeisesti jotain jäi vielä hämärän peittoon.
Asiaa pohdittuaan tiimi päätti ryhtyä itse syötiksi: he varustivat Ianton kauppahuoneen luotolla itselleen obsidiaanikuorman ja lähtivät viemään sitä takaisin kohti Tyriä. Näin he löysivät ainakin jonkin väijytyksen, joka alkoi nuolilla ja jatkui baazrag-laumalla. Seuraavalla kerralla jatketaan taistelun tuoksinasta.