[D&D 5E] Punaisen auringon alla / Pelikerta 13

2023-04-30

27.4.2023, mukana Ethan, Kultasilmä, Mirjam, ARSKA ja James

Ryhmä saapui hietapurrella aarresaaren luokse. Mirjam havaitsi sopivan paikan rantautumiselle, mutta kyseisellä rannalla näytti olevan jättiläisrapuja. Vastus selvitti loitsuillaan (speak with animals), että ravuilla oli menossa kahden klaanin välinen reviiritaistelu. Hetken asiaa harkittuaan tiimi päätti liittoutua toisen klaanin kanssa ja hävittää toisen.

Rapujen kanssa lähitaisteluun lähteneet Mirjam ja Kultasilmä joutuivat pieneen pinteeseen. Kultasilmä ratkaisi tilanteen omalta osaltaan loitsulla (shatter), johon hän repi energian läheisistä eliöistä. Turmelemisen seurauksena hiekkaranta oli muuttunut tuhkankaltaiseksi elinkelvottomaksi alueeksi ja liittolaiseksi tarkoitettu rapuklaani pakeni paikalta kauhuissaan ja raivoissaan.

Hahmot jatkoivat matkaa saaren sisäosiin ja löysivät raunioista merkityn alueen. He vielä varmistivat edesmenneeltä Hadirseeniltä Vastuksen loitsujen (speak with dead) avulla, että olivat oikeassa paikassa ja että kyseiseen aarreholviin pääsee vain sortuneen portaikon raivaamalla. Hadirseenin hautaamisen jälkeen hahmot siis käärivät hihat ja ryhtyivät hikiseen urakkaansa (kestävyys-pelastus uupumista vastaan). Koska osalle hahmoista kertyi uupumusta (exhaustion), tiimi päätti levätä kunnolla ennen luolastoon lähtemistä.

Mirjamin johdolla hahmot siis seuraavana aamuna laskeutuivat pitkää portaikkoa pitkin kellarikäytävään. Avarammassa salissa he kohtasivat joukon louhisyntyisiä, jotka kertoivat tulleensa etsimään rubiinia. He olivat kuitenkin jo menettäneet muutaman omistaan, joten he ehdottivat seikkailijoille aselepoa sillä ehdolla, että nämä toisivat heille kaivatun rubiinin. Loput aarteet hahmot saisivat pitää itsellään.

[D&D 5E] Punaisen auringon alla

[D&D 5E] Punaisen auringon alla

Sovitus Dark Sun -kampanjamaailmasta

Kampanjan perusta

Hahmonluonti

Kampanjan miljöö

Pelikerrat

Luokittelemattomat