L&L kohtaa Roudan maan
Legendoja & Lohikäärmeitä on varmasti vuoden jos ei vuosikymmenen hurjin roolipeliuutuus. Peruspeli ei sisällä valmista pelimaailmaa ja kun samaan aikaan kyselyjä Legendojen vetämisestä on tullut reilusti, tuli mietittyä kuinka peli soveltuisi Roudan maan vetämiseen. Ja äkkiähän voi vastata, että tietysti se soveltuu, koska kyse on kuitenkin fantasiseikkailuun soveltuvista säännöistä.
Tässä ketjukirjeessä tarkoituksena on käydä keskeiset pelaajan kirjan luvut läpi siitä näkökulmasta, mitä rajoitteita tai huomioita Roudan maa antaa ja mahdollisesti heittää rajoitteiden vastapainoksi idea tai ajatus jostakin uudesta tai syventävästä piirteestä. Aloitetaan lajeista:
Lajit
Roudan maan hahmoiksi suosittelen joko ihmisiä tai metsähaltioita. Maahiset ovat käypiä, mutta ne asuvat Roudan maassa maan alla. Kaikki maahislajit ovat kuitenkin hyödynnettävissä. Vaihdokkaista keijusalon perilliset sopivat myös. Jos haluaa pelata Roudan maan puolituista, niin Pimentolan perillä Jäämeren rannalla voi asua jossain Njavdanin talvikylässä pientä ja sisukasta kansaa, joihin saa soveltaa puolituisten ominaisuuksia, mutta näitä perimmäisen Lapin pikkuisia pidetään maailmassa ihmisinä ja he itsekin kokevat olevansa ihmisiä ja ovat puolituisia vain sääntöteknisesti. Muut pelaajan kirjat lajit ovat ulkomaalaisia, jotka tulevat kulttuuripiirin ulkopuolelta ja heille Roudan maa on vieras paikka. Kääpiö voi tulla kartan rajoilta Skandivuorilta.
Lisäksi hiisi voi sopia pelaajahahmoksi:
Ikä: 8-40
Koko: pieni (90-120 cm), 20 kg
Nopeus: 10
Pimeänäkö: samaan tapaan kuin pelaajan kirjan maahisilla
Liukas pirulainen: saat vuoron aikana ylimääräisenä toimena piiloutua tai irrottautua taistelusta.
Nuijasta päähän: jos taistelet itsesi isompaa vihollista vastaan, voit lisätä hahmosi tason hänen aiheuttamaansa vahinkoon kerran lepojen välillä (lyhytkin lepo riittää).
Aurinkoallergia: haitta toimittaessa suorassa auringonpaisteessa
Kielet: hiidenkieli