Tarinapelien suunnittelu
Tässä kun on tullut talven aikana luettua tai katsottua eri fantasiasarjoja (Wheel of Time, Robin Hobbin kirjoja yms.), on tullut välissä mieleen, että olisipa mukava, jos olisi tarinallisuutta painottava ”5e”. Enkä tarkoita tarinallisuudella Edwardsin tiukkaa määritelmää draamasta. Aika moni fantasiapeli on vuosien varrella lähtenyt mekaanisesti samoille urille kuin D&D ja tällä hetkellä sen kanssa on vaikea kilpailla, koska D&D tekee hommansa tarpeeksi hyvin.
Aloin miettimään, että missä peleissä (kaikki pelit, ei pelkät roolipelit) on mekaniikkoja, jotka luovat hyvin tarinaa. Sen sijaan, että itse listaisin tähän löydöksiäni vielä, kysynkin teiltä mitkä ovat olleet mielenkiintoisimpia ja onnistuneimpia pelejä ja yksittäisiä mekaniikkoja?