15 – Valkoisuuden koodisto
Sankarimme päättävät odottaa keskiyötä, jolloin Jääneito matkaa taivaankannelle loihtimaan ikiyöloitsujaan. Hiipiminen jättilinnakkeen läpi on yllättävän helppoa, kun ainoa vastus on anarkistinen mursu. Lyhyen selvittelyn jälkeen käydään koetuksien kimppuun. Niiden selvittyä, päästään käsiksi koodistoon. Tähän asti kaikki oli yllättävän helppoa. Mutta linnakkeesta pitäisi vielä voida päästä uloskin.
Pelikerta oli itselleni varsin onnistunut. Ehkä osittain siksi, että välissä oli pidempi tauko ja peli-intoa oli keräytynyt varastoon. Toisaalta, hieman heikkotasoisesti kirjoitetut koettelemukset osoittautuivat yllättävän hauskoiksi johtuen pitkälti siitä, miten ne rikottiin hahmojen erikoiskykyjen, pahisten heittämien ykkösten, ja hahmojen vahingossa tekemien ratkaisujen kautta.
Tietyllä tavalla, tässä oli paljon sitä mistä minusta Deddussa on kyse. Hahmoista, jotka onnenpotkujen ja sattumusten kautta selvittävät hurjia haasteita. Haasteita, jotka olisivat muutoin juuri ja juuri hahmojen kykyjen ulottumattomissa.