Alustavien pelitestien "systeemiä"

Mietin vähän taas uutta pelimoottoria ja sitä kautta päädyin pohtimaan pelitestaamista ja kuinka varmaan seuraavalla kerralla kun vedän jotain alkupään pelitestejä systeemille, jätän nopat kokonaan pois ja teen vaan listan, joka antaa mahdollisia heiton lopputulostiloja jossain järjestyksessä. Ts. Jos systeemi olisi noppa+muuttujat vs target number, nat max on kritti, nat min on fumble, niin listassa on neljän sykleissä "onnistuminen", "epäonnistuminen", "kritti" ja "fumble" jossain järjestyksessä. Sit kun peli toimii tuolla menetelmällä niin voi alkaa miettiä miten noi arvot menevät todennäköisyyksiin. Päivän ajatuksenjuoksua. Piti saada johonkin ylös.

2023-05-18

aiheessa Pelisuunnittelu

2

Tervetuloa!

Rekisteröityessäsi saat tilin ja profiilin.

  • Tilisi tiedot ovat vain sinun ja hallinnon nähtävillä.
  • Profiilisi ja julkaisusi ovat kaikkien käyttäjien nähtävillä.

Tietosuojakäytäntö

  • Olet vastuussa julkaisuistasi. Hallinto voi poistaa sääntöjen. tai lain vastaista sisältöä.
  • Voit poistaa tuottamasi sisältösi itse. Jos poistat tilisi, mutta et sisältöäsi, se merkitään anonyymiksi.
  • Tietosi tallennetaan salattuina Googlen pilvipalveluun EU:ssa. Tallennettavat tiedot on kuvattu avoimena koodina GitHubissa.

Kolmannet osapuolet

  • Sovellus tarjoaa syötteitä (RSS, ActivityPub, ATProto), joiden kautta kolmannet osapuolet voivat lukea tietoja. Pelilauta ei vastaa kolmansien osapuolten toiminnasta.
  • Sovellus syndikoi osan viesteistä nostoina kolmansille osapuolille (ATProto, ActivityPub).

Käyttäjätunnus:

Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa Pelilaudalle, luomme sinulle profiilin. Profiilin avulla voit osallistua keskusteluihin ja jakaa sisältöä muiden käyttäjien kanssa.