Muotoilupäiväkirja, osa 1
Olen nyt miettinyt aika paljon tätä peliä. Mitä tässä pitäsi olla, ja mikä on turhaa.
Tähän mennessä pelattujen pelien iso ongelma on ollut systeemin monimutkainen kieli. Voi olla että se toimisi sellaisenaan, jos sen voisi selittää helpoimmin. Eritoten, koska osassa peleistä systeemi on toiminut tosi sutjakasti, ja tuottanut juuri sellaista eri tasoilla zoomailevaa peliä kun halusin.
Siten: jos tästä nyt tekisi valmiimman vedoksen, vois olla hyödyllistä listata mikä toimii, ja mitä ois kiva pitää mukana:
- 5x20 noppailu. Tai oikeastaan se että vallitsee tilanteen aluksi miten isolla riskillä on valmis pelaamaan
- Kyberien ja aseiden grindaus hahmonkehityksen keskeisenä muotona
- Hacking as spells, idis
Mikä ei oo toiminut sit taas on
- Yritys pelata fiktiota malliin siirrot
- Toimintakohtauksien rytmitys
- Skillit ja muu hahmohomma
Näistä havainnoista vois sit ehkä seuraavaksi alkaa miettiä sitä mitä tässä pelissä pitäisi olla, eli mitä juttuja tässä pitäisi päästä tekemään. Eli avaamaan sitä timanttia.