Mend the World [-siirron luonnos]

Nyt kun sain pari peli-idistä tätä konseptia varten - niin kaivoin esiin ekan konseptikamppiksen muistiinpanojani. Yksi niistä liittyi sekä the Quickiin, että tähän. Hahmojen tavoitteet, ja se miten peli ohjaa niitä kohden on piilotettu tekniikoiden taakse, ja sääntömekanismien ristiintoimintaa ei oikeastaan avata pelissä.

Tätä taustaa varten, olen ajatellut että the Quickin Close the Gate -siirron voisi kirjoittaa tähän peliin hienoisella twistillä. Kun kyse on kuitenkin aika eri genren pelistä.

Mend the World

When a character is attempting to detach a Tear, Burrow, or an Echo from reality.

#1: This move is played, as a character removes the last Anchor of the Tear, Burrow, or Echo.

In this case, each Harm the character has, adds a Black ( Advantage ) dice to the roll.

#2: As the Removers can feel the tear in the fabric of the reality through their awakened sensesthe Remover can try to mend the tear by sheer force of will. The "as planned" result requires an additional level of success in the roll, for every remaining Anchor of the tear. (Do note that the character may add levels of success to the roll by playing either or both of the Moves Twist the Equilibrium and Burn an Asset.)

When the Move is played in this fashion, each Harm adds a White ( Calamity ) dice to the roll as usual.

----

Muuten onnistumiset jne kuten the Quickin Close the Gate.

Toimisiko? Quickissa lisäsuccessit ei oo kiva idis, mut tässä vois ehkä olla?

2021-12-16

aiheessa Pelisuunnittelu